Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

1,4 a turbo

Jednostki wolnossące i doładowane, serducha renatek :-)

Moderator: Moderatorzy

MiK

1,4 a turbo

Post autor: MiK »

Mam take małe pytanko, czy możliwe jest i czym skutkuje zamontowanie turbosprężarki w renówce 1,4 z 87 KAT, choć mi wydaje się że to jest Schuss GTR.
Może ktoś ma jakiegoś linka dla początkującego mechanika :) będę wdzięczny
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Wszystko jest możliwe . W Gdyni jeździ R19 z uturbionym silnikiem c2j była wymieniana uszczelka pod głowica na grubszą oraz odrobinkę dłubnęta głowica , reszta osprzętu z turbo na hamowni wypluło 130KM. Co do trwałości się nie wypowiem bo nie zna się dnia ani godziny. :]
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
MiK

Post autor: MiK »

masz może jakiś kontakt do gościa, bo ja bym sobie z nim pogadał jak to zrobił, no i czy warto :)
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Co do turbo to chyba Kali coś przekładał do zwykłego 1.4

Natomiast szczerze powiedziawszy, jak czytam forum i stykam się z ludźmi użytkującymi GTT to odnoszę wrażenie, że to bardzo kapryśna jednostka. Włożenie osprzętu do zwykłego 1.4 to dodatkowe nieprzewidywalne kaprysy jakby ich było mało w podstawowej wersji :)

Jak chcesz mocy, to wkładaj 2.0 8V Silnik mający opinię niezwykle udanego i niezawodnego. Miałem okazję przejechać się R5 z tym silnikiem i chodzi to jak przecinak :)
MiK

Post autor: MiK »

no i to jest też pomysł ale pewnie dużo przerabiania, mógłbyś coś więcej /linka/ pewnie ktoś już to robił :)
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

Mik koleś miał tylko grubszą uszczelkę i przepolerowane kanały reszta z turbo zero filozofii . Tak czy inaczej warto by było zrobić cały dół czyli wał panewki korby.
Tommies:
Mam turbo i nie narzekam oprócz popsutego korka w zbiorniczku wyrównawczym oraz jakiejś nieszczelności w dolocie wszystko ok ze spalaniem to różnie bywa . Zimą mogą pojawić się kłopoty z odpalaniem ale to już zależy od akumulatora, rozrusznika i stanu samego silnika. Części do samego turbo będą droższe niż kompletny taki silnik już nie wspomnę o remoncie takiej jednostki

Moim zdaniem takie 2.0 8V lub 16V z laguny czy innej Renaty będzie ekonomiczniejsze i zwinniejsze i przede wszystkim bezawaryjne.Tutaj ci tak szybko uszczelki nie wysra jak w to czasem się dzieje w turbo.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
MiK

Post autor: MiK »

no to dzięki zaczynam się rozglądać za silnikiem :) 2,0 no no no :)
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

MiK pisze:no i to jest też pomysł ale pewnie dużo przerabiania, mógłbyś coś więcej /linka/ pewnie ktoś już to robił :)
mniej niż przy uturbianiu - to na 100% :-)
Awatar użytkownika
tommies
Posty: 1474
Rejestracja: 5 maja 2008, 09:42
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: tommies »

Dokładnie.
Wstawianie gotowca zawsze będzie mniej problematyczne niż tworzenie jakiejś hybrydy.
Z własnego niestety doświadczenia zasugeruję, abyś kupił komplet z instalką z działającego auta np. anglika albo rozbitka. Typoszereg to F więc łapy itd. pasują z 1.7 i 1.6D
Instalka będzie od 2.0 i jakieśtam łączenie do zegarów z oryginalnej R5
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

jak się da to kupuj z manuala i tak jak tommies mówi - jeszcze z auta które działa ;-)
a najrozsądniej kup anglika rozbitka dawcę resztę oddasz na złom...
Silniki serii F wchodzą bez praktycznie ŻADNYCH ZMIAN - potrzeba tylko kilka części z 1,7 GTE/GTX
NA moim przykłądzie: do kompletnego 2.0 8V F3R z osprzętem potrzebujesz poza tym:
- 3 łapy i poduszki silnika z R5 1.7
- Chłodnica z wentylatorem z R5 1.6 Diesel
- Jeśli silnik jest z automata to: koło zamachowe i sprzęgło z silnika 2.0 manual (z 1,7 nie pasi)
- Kolektor wydechowy z R5 1,7 GTE
- Jeśli była pompa paliwa przy silniku mechaniczna to pompka montowana przy baku elektryczna
- grubsze przewody paliwowe i ewentualnie smok paliwa z 1,4 GTT lub 1,7
- małe zmiany w instalacji elektrycznej na czujniki wskaźniki itp(silnik ma swoja wiązkę z komputerem, którą podpina się tylko do zasilania)
- usunięcie immobilisera z komputera lub kompletna instalacja immobilisera z dawcy i wtedy stacyjka + kluczyki z laguny

I jeszcze zostają Ci do sprzedania: duże aluminiowe poduszki i mocowanie osprzętu, pompa wspomagania i klimatyzacji, kolektor wydechowy (sonda lambda do wykręcenia z niego),

Do samego swapa nie konieczne, ale zdrowy rozsądek nakazuje:
- zawieszenie i hamulce z 1,7 GTE
- skrzynia biegów jesli nei jest JB3 to pewnie zaraz padnie i potrzebna będzie JB3 z R5/R19/megane..... + półośki z R5 GTE/GTX.....
Awatar użytkownika
wader600
Posty: 103
Rejestracja: 10 marca 2011, 12:06
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: wader600 »

Po tym wyjasnieniu od Lodoo to nawet mnie naszła myśl na 2.0 z laguny... No ale taki silniczek z osprzetem to nie taka tania zabawa... Ale jezeli ktos bardzo chce... :D
WadusFoN 789255816
WadusGG 8219825

Renault 5 1.4 gtr 88r
MiK

Post autor: MiK »

to ile to może kosztować, skoro silniczek widziałem dziś za 700 zł, nie jestem pewien na 100% że to ten ale...

http://xarchiwum.pl/silnik-renault-lagu ... 60779.html

zobacz sam :)

[ Dodano: 26 Maj 2011, 20:29 ]
o a tu za 950

http://www.bazarek.pl/produkt/1537011/s ... ancja.html
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Pytanie tylko - jak kompletny będzie taki silnik. Wg mnie to cena za "golasa" bez osprzętu.
vino1986

Post autor: vino1986 »

si sam supek bez niczego... wiec tani nie bedzie... :uoee:
MiK

Post autor: MiK »

zobaczymy, puki co trzeba się rozglądać
ODPOWIEDZ