Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
1,4 a turbo
Moderator: Moderatorzy
1,4 a turbo
Mam take małe pytanko, czy możliwe jest i czym skutkuje zamontowanie turbosprężarki w renówce 1,4 z 87 KAT, choć mi wydaje się że to jest Schuss GTR.
Może ktoś ma jakiegoś linka dla początkującego mechanika będę wdzięczny
Może ktoś ma jakiegoś linka dla początkującego mechanika będę wdzięczny
Wszystko jest możliwe . W Gdyni jeździ R19 z uturbionym silnikiem c2j była wymieniana uszczelka pod głowica na grubszą oraz odrobinkę dłubnęta głowica , reszta osprzętu z turbo na hamowni wypluło 130KM. Co do trwałości się nie wypowiem bo nie zna się dnia ani godziny.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
Co do turbo to chyba Kali coś przekładał do zwykłego 1.4
Natomiast szczerze powiedziawszy, jak czytam forum i stykam się z ludźmi użytkującymi GTT to odnoszę wrażenie, że to bardzo kapryśna jednostka. Włożenie osprzętu do zwykłego 1.4 to dodatkowe nieprzewidywalne kaprysy jakby ich było mało w podstawowej wersji
Jak chcesz mocy, to wkładaj 2.0 8V Silnik mający opinię niezwykle udanego i niezawodnego. Miałem okazję przejechać się R5 z tym silnikiem i chodzi to jak przecinak
Natomiast szczerze powiedziawszy, jak czytam forum i stykam się z ludźmi użytkującymi GTT to odnoszę wrażenie, że to bardzo kapryśna jednostka. Włożenie osprzętu do zwykłego 1.4 to dodatkowe nieprzewidywalne kaprysy jakby ich było mało w podstawowej wersji
Jak chcesz mocy, to wkładaj 2.0 8V Silnik mający opinię niezwykle udanego i niezawodnego. Miałem okazję przejechać się R5 z tym silnikiem i chodzi to jak przecinak
Mik koleś miał tylko grubszą uszczelkę i przepolerowane kanały reszta z turbo zero filozofii . Tak czy inaczej warto by było zrobić cały dół czyli wał panewki korby.
Tommies:
Mam turbo i nie narzekam oprócz popsutego korka w zbiorniczku wyrównawczym oraz jakiejś nieszczelności w dolocie wszystko ok ze spalaniem to różnie bywa . Zimą mogą pojawić się kłopoty z odpalaniem ale to już zależy od akumulatora, rozrusznika i stanu samego silnika. Części do samego turbo będą droższe niż kompletny taki silnik już nie wspomnę o remoncie takiej jednostki
Moim zdaniem takie 2.0 8V lub 16V z laguny czy innej Renaty będzie ekonomiczniejsze i zwinniejsze i przede wszystkim bezawaryjne.Tutaj ci tak szybko uszczelki nie wysra jak w to czasem się dzieje w turbo.
Tommies:
Mam turbo i nie narzekam oprócz popsutego korka w zbiorniczku wyrównawczym oraz jakiejś nieszczelności w dolocie wszystko ok ze spalaniem to różnie bywa . Zimą mogą pojawić się kłopoty z odpalaniem ale to już zależy od akumulatora, rozrusznika i stanu samego silnika. Części do samego turbo będą droższe niż kompletny taki silnik już nie wspomnę o remoncie takiej jednostki
Moim zdaniem takie 2.0 8V lub 16V z laguny czy innej Renaty będzie ekonomiczniejsze i zwinniejsze i przede wszystkim bezawaryjne.Tutaj ci tak szybko uszczelki nie wysra jak w to czasem się dzieje w turbo.
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników
Tylko Renault
Dokładnie.
Wstawianie gotowca zawsze będzie mniej problematyczne niż tworzenie jakiejś hybrydy.
Z własnego niestety doświadczenia zasugeruję, abyś kupił komplet z instalką z działającego auta np. anglika albo rozbitka. Typoszereg to F więc łapy itd. pasują z 1.7 i 1.6D
Instalka będzie od 2.0 i jakieśtam łączenie do zegarów z oryginalnej R5
Wstawianie gotowca zawsze będzie mniej problematyczne niż tworzenie jakiejś hybrydy.
Z własnego niestety doświadczenia zasugeruję, abyś kupił komplet z instalką z działającego auta np. anglika albo rozbitka. Typoszereg to F więc łapy itd. pasują z 1.7 i 1.6D
Instalka będzie od 2.0 i jakieśtam łączenie do zegarów z oryginalnej R5
jak się da to kupuj z manuala i tak jak tommies mówi - jeszcze z auta które działa
a najrozsądniej kup anglika rozbitka dawcę resztę oddasz na złom...
Silniki serii F wchodzą bez praktycznie ŻADNYCH ZMIAN - potrzeba tylko kilka części z 1,7 GTE/GTX
NA moim przykłądzie: do kompletnego 2.0 8V F3R z osprzętem potrzebujesz poza tym:
- 3 łapy i poduszki silnika z R5 1.7
- Chłodnica z wentylatorem z R5 1.6 Diesel
- Jeśli silnik jest z automata to: koło zamachowe i sprzęgło z silnika 2.0 manual (z 1,7 nie pasi)
- Kolektor wydechowy z R5 1,7 GTE
- Jeśli była pompa paliwa przy silniku mechaniczna to pompka montowana przy baku elektryczna
- grubsze przewody paliwowe i ewentualnie smok paliwa z 1,4 GTT lub 1,7
- małe zmiany w instalacji elektrycznej na czujniki wskaźniki itp(silnik ma swoja wiązkę z komputerem, którą podpina się tylko do zasilania)
- usunięcie immobilisera z komputera lub kompletna instalacja immobilisera z dawcy i wtedy stacyjka + kluczyki z laguny
I jeszcze zostają Ci do sprzedania: duże aluminiowe poduszki i mocowanie osprzętu, pompa wspomagania i klimatyzacji, kolektor wydechowy (sonda lambda do wykręcenia z niego),
Do samego swapa nie konieczne, ale zdrowy rozsądek nakazuje:
- zawieszenie i hamulce z 1,7 GTE
- skrzynia biegów jesli nei jest JB3 to pewnie zaraz padnie i potrzebna będzie JB3 z R5/R19/megane..... + półośki z R5 GTE/GTX.....
a najrozsądniej kup anglika rozbitka dawcę resztę oddasz na złom...
Silniki serii F wchodzą bez praktycznie ŻADNYCH ZMIAN - potrzeba tylko kilka części z 1,7 GTE/GTX
NA moim przykłądzie: do kompletnego 2.0 8V F3R z osprzętem potrzebujesz poza tym:
- 3 łapy i poduszki silnika z R5 1.7
- Chłodnica z wentylatorem z R5 1.6 Diesel
- Jeśli silnik jest z automata to: koło zamachowe i sprzęgło z silnika 2.0 manual (z 1,7 nie pasi)
- Kolektor wydechowy z R5 1,7 GTE
- Jeśli była pompa paliwa przy silniku mechaniczna to pompka montowana przy baku elektryczna
- grubsze przewody paliwowe i ewentualnie smok paliwa z 1,4 GTT lub 1,7
- małe zmiany w instalacji elektrycznej na czujniki wskaźniki itp(silnik ma swoja wiązkę z komputerem, którą podpina się tylko do zasilania)
- usunięcie immobilisera z komputera lub kompletna instalacja immobilisera z dawcy i wtedy stacyjka + kluczyki z laguny
I jeszcze zostają Ci do sprzedania: duże aluminiowe poduszki i mocowanie osprzętu, pompa wspomagania i klimatyzacji, kolektor wydechowy (sonda lambda do wykręcenia z niego),
Do samego swapa nie konieczne, ale zdrowy rozsądek nakazuje:
- zawieszenie i hamulce z 1,7 GTE
- skrzynia biegów jesli nei jest JB3 to pewnie zaraz padnie i potrzebna będzie JB3 z R5/R19/megane..... + półośki z R5 GTE/GTX.....
to ile to może kosztować, skoro silniczek widziałem dziś za 700 zł, nie jestem pewien na 100% że to ten ale...
http://xarchiwum.pl/silnik-renault-lagu ... 60779.html
zobacz sam
[ Dodano: 26 Maj 2011, 20:29 ]
o a tu za 950
http://www.bazarek.pl/produkt/1537011/s ... ancja.html
http://xarchiwum.pl/silnik-renault-lagu ... 60779.html
zobacz sam
[ Dodano: 26 Maj 2011, 20:29 ]
o a tu za 950
http://www.bazarek.pl/produkt/1537011/s ... ancja.html