Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Regeneracja tylnej belki

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

kuba

Post autor: kuba »

Jesli chodzi o belke 2 drążkowa to w poniedziałek robiłem taką belke w 19 fakt ze pekło mi jedno łozysko ale kupilismy drugie i weszło bez problemu tylko trzeba dobrze tuleje dopasowac a w belce 4 drążkowej niema łożysk wiec mierzysz wysokośc ,znaczysz drążki i wymieniasz tuleje i tylna belka to naprawde nie jest problem gorzej jest z autami citroen i peugoth
wsmpw

Post autor: wsmpw »

które mają hydrauliczne regulowanie wyskości tylniego zawieszenia
kuba

Post autor: kuba »

nie te które mają tylną belke z drazkami
cyp

Post autor: cyp »

mam pytania, moze troche glupie, ale czlowiek uczy sie cale zycie, a wiec:

1. Czy aby zdjac belke (2 drazkowa) nalezy ja odkrecic od karoserii czy wystarczy wyjac oba drazki skretne i jakos to wyjdzie ??

2. Czy lewy i prawy wahacz zawsze jest na tej samej wysokosci? tzn. czy belka powinna sie skrecec w zaleznosci od wychylenia karoserii? bo u mnie tak jest ale z tego co zauwazylem to oba wahacze sa polaczone "na sztywno" pretem, wiec jesli wahacze mialyby rozne wysokosci (podczas skretu) to ten pret strasznie by sie naprezal... moze malo jasno to napisalem ale jasniej nie umiem jak ktos zrozumie o co mi chodzi to prosze o odp
kuba

Post autor: kuba »

wachacze z belką sa połączone tulejami metalowo gumowymi oraz drazkami żeby zdjąc belke musisz odkrecic wachacze od karoseri na 2 srubach na klucz 18 i 2 z amora tez 18 potem linki recznego korektor siły hamowania i przewody hamulcowe i belka na placu a i wysokos belki ustawia sie na tych drązkach co łacza sie z wachaczami
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

1. wahacze to wahacze ;-) nie sa przykrecone do karoserii bo by sie nie "wahaly"... wahacze sa polaczone z tymi rurami belki na sztywno, a za pomoca tulei metalowo gumowych polaczone sa z mocowaniami... i te mocowania dopiero przykrecone sa do karoserii...
2.ten pret wlasnie po to jest zeby ograniczac przechyly... to jest stabilizator i dziala w ten sposob, ze gdy 1 kolo idzie w gore to ciagnie za soba drugie i auto nie przechyla sie tak... oczywiscie jak np prawe kolo na zakrecie w lewo "wcisnie" sie o 10cm to lewe duzo mniej ;-) nie tak ze oba rowno...
żuwik

Post autor: żuwik »

Inaczej mówiąc, ten pręt właśnie do tego służy, żeby się mocno naprężać ;)
cyp

Post autor: cyp »

aha no skoro tak piszecie to pewnie tak z tym jest. Jesli przy skreaniu, lub bujaniu buda lewo-prawo zaobserwowalem ze belka sie przyklinowuje i metalicznie puka,"strzela" tzn ze belka jest rozsypana czy to kwestia tylko tych tuleji met-gumowych (ktore sa a pewno wyrobione) bo nie sadze zeby walnelo sie lozysko...
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

jak juz zmieniac to wszystko ;-)
ja np mialem tak tuleje wyrobione, ze drazek ocieral sie o wnetrze belki :-D zamienilem tuleje (1) z chorej strony i na miesiac luksus, ale cos dalej lekko puka, ale juz nie tlucze... lozysko jak padnie to raczej by tak skrzypialo ocieralo, a jak tuleje to tlucze :-)
żuwik

Post autor: żuwik »

A wg mnie to typowy objaw, że łożysko nie łożyskuje ;)
cyp

Post autor: cyp »

na moje to lozysko moze sie wyrobic, ale chyba nie przycinac... no nie wiem juz sam

żuwik masz jeszcze ten zestaw do regeneracji????
żuwik

Post autor: żuwik »

A jak jest zblokowane i zardzewiałe to też nie?

Mam wszystko, i tuleje i łożyska.
cyp

Post autor: cyp »

to ja sie wstepnie na to pisze tylko jakies foty moze wrzucisz?? rozumiem ze to do belki standartowej? bo taka posiadam :)
żuwik

Post autor: żuwik »

Fotki...
Stary nie mam używanej atrapy a nowe części z Sasic'a, tuleje i łożyska. Znajdź katalog i tam są zdjęcia... Nie chce mi się.

Do belki standardowej, choćby z powodu, że belka z GTE/GTT nie ma łożysk ;)
Radek

Post autor: Radek »

Dzieki za wszystkie porady i dyskusje.
Mam jednak jedno pytanie, czy nie znacie w swojej okolicy, juz nawet nie blisko mnie, kogos-mechanika, ktory moglby przeprowadzic taka naprawe?
Jesli nie, to moze ktos zna jakis szrot, na ktorym taka belke mozna kupic?
Czy jest ok jesli kupie belke of clio 1 i wstawie ja do R5?

Z gory dziekuje za odpowiedzi.
ODPOWIEDZ