Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.
Regeneracja tylnej belki
Moderator: Moderatorzy
Jesli chodzi o belke 2 drążkowa to w poniedziałek robiłem taką belke w 19 fakt ze pekło mi jedno łozysko ale kupilismy drugie i weszło bez problemu tylko trzeba dobrze tuleje dopasowac a w belce 4 drążkowej niema łożysk wiec mierzysz wysokośc ,znaczysz drążki i wymieniasz tuleje i tylna belka to naprawde nie jest problem gorzej jest z autami citroen i peugoth
mam pytania, moze troche glupie, ale czlowiek uczy sie cale zycie, a wiec:
1. Czy aby zdjac belke (2 drazkowa) nalezy ja odkrecic od karoserii czy wystarczy wyjac oba drazki skretne i jakos to wyjdzie
2. Czy lewy i prawy wahacz zawsze jest na tej samej wysokosci? tzn. czy belka powinna sie skrecec w zaleznosci od wychylenia karoserii? bo u mnie tak jest ale z tego co zauwazylem to oba wahacze sa polaczone "na sztywno" pretem, wiec jesli wahacze mialyby rozne wysokosci (podczas skretu) to ten pret strasznie by sie naprezal... moze malo jasno to napisalem ale jasniej nie umiem jak ktos zrozumie o co mi chodzi to prosze o odp
1. Czy aby zdjac belke (2 drazkowa) nalezy ja odkrecic od karoserii czy wystarczy wyjac oba drazki skretne i jakos to wyjdzie

2. Czy lewy i prawy wahacz zawsze jest na tej samej wysokosci? tzn. czy belka powinna sie skrecec w zaleznosci od wychylenia karoserii? bo u mnie tak jest ale z tego co zauwazylem to oba wahacze sa polaczone "na sztywno" pretem, wiec jesli wahacze mialyby rozne wysokosci (podczas skretu) to ten pret strasznie by sie naprezal... moze malo jasno to napisalem ale jasniej nie umiem jak ktos zrozumie o co mi chodzi to prosze o odp
wachacze z belką sa połączone tulejami metalowo gumowymi oraz drazkami żeby zdjąc belke musisz odkrecic wachacze od karoseri na 2 srubach na klucz 18 i 2 z amora tez 18 potem linki recznego korektor siły hamowania i przewody hamulcowe i belka na placu a i wysokos belki ustawia sie na tych drązkach co łacza sie z wachaczami
1. wahacze to wahacze
nie sa przykrecone do karoserii bo by sie nie "wahaly"... wahacze sa polaczone z tymi rurami belki na sztywno, a za pomoca tulei metalowo gumowych polaczone sa z mocowaniami... i te mocowania dopiero przykrecone sa do karoserii...
2.ten pret wlasnie po to jest zeby ograniczac przechyly... to jest stabilizator i dziala w ten sposob, ze gdy 1 kolo idzie w gore to ciagnie za soba drugie i auto nie przechyla sie tak... oczywiscie jak np prawe kolo na zakrecie w lewo "wcisnie" sie o 10cm to lewe duzo mniej
nie tak ze oba rowno...

2.ten pret wlasnie po to jest zeby ograniczac przechyly... to jest stabilizator i dziala w ten sposob, ze gdy 1 kolo idzie w gore to ciagnie za soba drugie i auto nie przechyla sie tak... oczywiscie jak np prawe kolo na zakrecie w lewo "wcisnie" sie o 10cm to lewe duzo mniej

aha no skoro tak piszecie to pewnie tak z tym jest. Jesli przy skreaniu, lub bujaniu buda lewo-prawo zaobserwowalem ze belka sie przyklinowuje i metalicznie puka,"strzela" tzn ze belka jest rozsypana czy to kwestia tylko tych tuleji met-gumowych (ktore sa a pewno wyrobione) bo nie sadze zeby walnelo sie lozysko...
Dzieki za wszystkie porady i dyskusje.
Mam jednak jedno pytanie, czy nie znacie w swojej okolicy, juz nawet nie blisko mnie, kogos-mechanika, ktory moglby przeprowadzic taka naprawe?
Jesli nie, to moze ktos zna jakis szrot, na ktorym taka belke mozna kupic?
Czy jest ok jesli kupie belke of clio 1 i wstawie ja do R5?
Z gory dziekuje za odpowiedzi.
Mam jednak jedno pytanie, czy nie znacie w swojej okolicy, juz nawet nie blisko mnie, kogos-mechanika, ktory moglby przeprowadzic taka naprawe?
Jesli nie, to moze ktos zna jakis szrot, na ktorym taka belke mozna kupic?
Czy jest ok jesli kupie belke of clio 1 i wstawie ja do R5?
Z gory dziekuje za odpowiedzi.