Ja mam cały przewód 2.5" a na końcu REMUS Article#: 735088 0570
EFEKT:

mniejsze opory przepływu spalin

szybciej wzrasta ciśnienie doładowania

wyższy moment przy niższych obrotach

lepsze przyspieszenie-patrz punkt wyżej

większy apetyt na v-power

od 3000-3400obr/min nawet cicho -taka podróżna prędkość obrotowa

podczas przyspieszania przy pełnym doładowaniu bulgoczący grzmot

podobny trochę do dźwięku subaru
P.S.
Największa kontrakcja strumienia -zmniejszone pole przekroju (pewnie o 30,40%)występuje na nieszczęsnym łuku za fotelem kierowcy (wersja LHD

).
Dlatego najkorzystniej jest wyprowadzić przewód spalinowy pod progiem,pod naklejką Gt turbo -jeżeli takową posiadasz

a tłumik z silencer'em wystaw w dziale sprzedam.
Jeśli silencer ma płynną zmianę przekroju (w co wątpię) to wpłynie to nieznacznie na przepływ spalin,natomiast jeżeli jest to przegroda z rurką w środku, to zaburzenia przepływu na wlocie do okrągłego kanału spowodują zmniejszenie pola przepływu strumienia i z 5cm zrobią Ci się 4cm, może mniej.
Uffff.... to tyle co zapamiętałem z budy.
Aha, jeszcze jedno, obliczenia mogą się trochę różnić od rzeczywistośi, bo dotyczyły instalacji transportu pneumatycznego,a nie GT TURBO ,ale można to porównać do instalacji tłoczącej(nadciśnieniowej)

POZDRAWIAM ,HEJ
