Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Rozpórki zawieszenia

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

Sensekhmet

Rozpórki zawieszenia

Post autor: Sensekhmet »

Szukałem, ale nie znalazłem "dedykowanego" tematu o rozpórkach, więc zakładam. Jeżeli coś przegapiłem to sorry.
W skrócie, smażę się sobie na słońcu podczas WSMP na Torze Poznań, na PO jestem z m. in. z gościem, który ścigał się różnymi pojazdami przez ładnych kilkanaście (kilkadziesiąt???) lat, w tym formułami, ale nie zawodowo. Tak sobie gadamy i schodzimy na tematy upalania, konkretnie "co zmienić w aucie". Zgodziliśmy się, że najpierw trzeba przygotować miejsce pracy kierowcy, potem założyć porządne opony, ale tu się skończyła zgoda. Ja mówię "zawieszenie" a gość mówi "rozpórki".
Hm. Wytłumaczył mi, że nie chodzi o to, żeby pokazywać chromowane rozpórki na zlotach, tylko żeby zawias się nie rozjeżdżał pod autem. Przyznam,że nigdy sie specjalnie tym nie interesowałem, ponieważ myślałem, że R5... już ma rozpórkę! Spokojnie, nie umierać ze śmiechu, już tłumaczę. Otóż myślałem, że fakt, że do tyłu kolumn McPhersona przyspawana jest przegroda, już wystarczająco "rozpiera" auto. Byłem w błędzie, bo rozpórka (gość mi tłumaczy) jest przykręcona do szczytów kolumn i powoduje, że nie zachowują się one na zakrętach jak pospolite ruszenie (czyli nie rozłażą się) i koła nie "podwijają się".
W związku z tym pytanie: zauważę różnicę, wsadzając do Żaby rozpórkę? Od razu zaznaczam, że auto to upalacz. I drugie pytanie, warto rozpierać tył? I jak, skoro cały kontakt tylnego zawiasu z budą to 4 śruby (OK, 6 z amorami, ale problem ten sam: gdzie wsadzić rozpórkę)? Dodam, że przez 2 lata przeszedłem od auta, które próbowało mnie co chwilę zabić (nadsterowność typu "cisza-szarpnięcie-bączek") do auta, które na suchym asfalcie jest wręcz nudne (czasem nawet podsterowne!). Może to mój styl jazdy się zmienił, ale raczej chodzi o to, że Żaba nareszcie ma podłogę i progi z blachy a nie z proszku. Generalnie staram się "aktywizować" tył poprzez manipulowanie ciśnieniami w oponach, ale docelowo chcę, aby tył się bardziej naturalnie uślizgiwał po odjęciu gazu, w związku z tym trzecie pytanie: czy rozpórkami da się to jakoś regulować?
pavko

Post autor: pavko »

Rozpórka ma zapobiec złożeniu się kielichów do środka. Swoje zadanie spełnia generalnie przy dobiciu przyziemieniu po wyskoku... Trochę usztywnia samochód (jeżeli jest połączona ze spinkami wahaczy ;) które to masz w postaci sanek silnika). Tylko tyle i aż tyle...
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

jak juz pisalem kilka razy... przednia rozporka wyraznie usztywnia bude R5... (przednia czesc) - po montazu rozporki jehcalem taka droga u nas jedna dziurawa i nie moglem poznac auta... deska rozdizelcza ktora zawsze tlukla sie niemilosiernie ucichla prawie na amen...

z tylu nie masz kielichow wiec rozporka nie ma zadnego wplywu na prowadzenie sie auta - ale, podobnie jak wyzej - bylem w szoku bo wreszcie klapa i tylna kanapa przestaly sie tluc...

u mnie w temacie masz fotki rozporek z przodu i z tylu....

przednia dolna w R5 to idiotyzm - tak jak napisal pavko - R5 ma sanki wiec nie trzeba spinac wahaczy... w autach, ktore nie maja sanek tylko takie mocowania zawiasu do podluznic i dziue od spodu rozporka dolna to koniecznosc (wraz z gorna) zeby ostrzej pojezdzic...

a jesli z tylu sa kielichy to tez warto zalozyc rozpore...
cyp

Post autor: cyp »

Lodoo pisze:po montazu rozporki jehcalem taka droga u nas jedna dziurawa i nie moglem poznac auta... deska rozdizelcza ktora zawsze tlukla sie niemilosiernie ucichla prawie na amen...
jestem w szoku :shock: moze bym tez cos takiego do mojej wstawil ;) czy te rozporki musza byc jakies oryginalne z atestami ??? czy jak zrobie z jakiejs rury to bedzie OK ???
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

rurak zwykly i juz.... gazowka 3/4 cala i wio...
w 1.1 do 1.4 nie zmiesci sie nad puszka filtra powietrza - i tu jest bol... trzeba przerabiac dolot na kolanko albo objezdzac rura wkolo puszki... ale cierpi na tym sztywnosc rozporki no i roboty w cholere
w GTE miesci sie nad kolektorem, w GTX tez spokojnie nad silnikiem...
Sensekhmet

Post autor: Sensekhmet »

Lodoo pisze: w 1.1 do 1.4 nie zmiesci sie nad puszka filtra powietrza - i tu jest bol... trzeba przerabiac dolot na kolanko albo objezdzac rura wkolo puszki... ale cierpi na tym sztywnosc rozporki no i roboty w cholere
Szlag. :-/
Coś mis się widzi, że zabiorę się za to dopiero przy okazji swapa na 1.2 (?)... a to może potrwać.

Lodoo pisze:
przednia dolna w R5 to idiotyzm - tak jak napisal pavko - R5 ma sanki wiec nie trzeba spinac wahaczy... w autach, ktore nie maja sanek tylko takie mocowania zawiasu do podluznic i dziue od spodu rozporka dolna to koniecznosc (wraz z gorna) zeby ostrzej pojezdzic...

Też tak myślałem, tym bardziej, że sanki w R5 mają beleczkę z przodu + zastrzały przy wahaczach.

A żeby ostrzej pojeździć to właściwie nic nie jest potrzebne, uwierzcie mi :lol:
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

1.2 ma taka sama puche... ratuje tylko jakies kolanko albo jakas mniejsza puszka... wszystkei silniki C maja puszki za wyjatkiem GTT
Awatar użytkownika
krysiun
Posty: 1662
Rejestracja: 2 lutego 2010, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krysiun »

do 1.7 GTE da sie zorpórkę założyć jeszcze ale 1.7 na gaźniku niebardzo lekkie przeróbki muszą być jakby cooo - monowtrysk tez odpada raczej
R5 1.4 - GTT




GG: 645045
ODPOWIEDZ