Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Jakie opony ?

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

rocker

Jakie opony ?

Post autor: rocker »

Pany, pytanie. Jakie opony na tą naszą zimę, nie zimę :?: Na dębicach nie da się jeżdzić moim autkiem :-( Pójdą do babci - jak wróci :-D
Pozdro.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

szczerze?? deszczowe letnie uniroyale beda w pytke...
zimowki sa dobre jak jest snieg... a ja bardzo watpie, ze bedzie na tyle dlugo, zeby zimowki byly potrzebne... uniroyalki przewidzianesa na mokra zimna nawierzchnie - wiec jak znalazl na nasza polska zime...
Arti

Post autor: Arti »

na deszczówkach uniroyala latałem
nie mogę powiedzieć złego słowa
jazda szybka, ale w ruchu normalnym
zjeździłem do zera
rocker

Post autor: rocker »

DUNLOP SP Winter Sport M3 185/55/R14 80 T - zimowe.
Lub:
Goodyear VECTOR5+ 185/55R14 80 T - całoroczne...
Co lepsze :?:
Nie mogę jakoś przekonać się do letnich, na zimę...
A jak spadnie śnieg :?:
Pozdrawiam.
Karol

Post autor: Karol »

ja tam zawsze zimą na zimówkach jeżdżę :-P
w sumie ja innego wyjścia nie mam :-P w szklarskiej zima trwa prawie pół roku :-x
cyp

Post autor: cyp »

podobno letnie na zime maja ogromny minus.... jak spowodujesz stluczke lub wypadek to ubezpieczyciel za ciebie nie zaplaci bedziesz musial to zrobic sam ;) z calorocznymi tego juz nie ma tak slyszalem ;) DUNLOPKI sa fajne chcialem kiedys kupic wersje letnia... ale to juz nie do tego auta... osobiscie tez jestem za 2 kompletami kol lato/zima obecnie mam nawigator 2 (caloroczna) snieg sie do niej klei strasznie jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego :-P
Ronin317

Post autor: Ronin317 »

cyp pisze:podobno letnie na zime maja ogromny minus.... jak spowodujesz stluczke lub wypadek to ubezpieczyciel za ciebie nie zaplaci bedziesz musial to zrobic sam
Nieprawda - w Polsce nie ma obowiazku zakladania opon zimowych, wiec ubezpieczyciel nie ma innego wyjscia, jak pokryc koszty napraw niezaleznie od tego, czy klient mial zimowki, czy letnie.

A co do opon - ja przez cztery lata latalem zima / lato na letnich, teraz mam dwa komplety kol - na zime i na lato i powiem, ze w zimie TYLKO zimowki - ja mam Fulda Kristall Montero - nigdy nie narzekalem, a jezdzilem nie tylko w miescie. Obecnie w Austrii przyszly tesc testuje Montero 2 i mowi, ze super. Na lato... hmmm Toyo albo Yokohama (ale jest duzo drozsza).
żuwik

Post autor: żuwik »

cyp pisze:nawigator 2 (caloroczna) snieg sie do niej klei strasznie jak cos jest do wszystkiego to jest do niczego :-P
Kleiłeś kiedyś kulkę śniegową? Nie wyciągnąłeś przypadkiem wniosków, że śnieg do śniegu się klei? Dlatego zimówka powinna trzymać śnieg, bo nim się klei, a nie gumą. Dlatego też nie zawsze ",mielenie" jest najlepszą metodą wyjeżdżania z głębokiego śniegu.

Opony są zimowe i zimowe. Zauważcie, że np ADAC ocenia 8 kategorii i wyciąga średnią ważoną, gdzie największe znaczenie ma jazda po mokrym. W polsce, a już szczególnie u nas w górach, wolę zrezygnować z właściwości na mokrym i pojechać wolniej, a za to mieć jak największą wydajność na śniegu. Osobiście wybrałem Savę, wg ADAC ta sama wydajność na śniegu co dębica frigo2 (goodyear winter-grip 5), za to lepsze parametry na mokrym. Jakbym miał mniej górek i lepsze odśnieżanie, poszedłbym w dunlopa.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

na snieg - tylko zimowka - to prawda :-)
do miasta na mokre odsniezone drogi - wg mnie nie warto - jezdze teraz na letnich caly cas po wroclawiu i jest ok... a jak przymrozek zlapie i jest lod na drodze to i zimowka nie pomoze...
jestem jak najbardziej zwolennikiem zimowek tak czy inaczej - jesli jest zima a nie jesien w grudniu :-D
i cale to halo ze trzeba zmieniac opony jak temperatura spadnie ponizej 7* to g... prawda :-)
bo przy -15 na suchym asfalcie letnia opona napewno bedize lepsza niz zimowa....
Ronin317

Post autor: Ronin317 »

Lodoo pisze:bo przy -15 na suchym asfalcie letnia opona napewno bedize lepsza niz zimowa....
Święta prawda.
żuwik

Post autor: żuwik »

Zimówka będzie lepsza na lodzie drogowym. Nie będzie lepsza na lodzie idealnie gładkim.
rocker

Post autor: rocker »

Czyli wychodzi na to. że uniwersalne górą na zimę...
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

zalezy na jaka zime - na snieg napewno nie... i jak ktos mieszka w gorach albo jezdzi duzo pozamiejskimi drogami to jak najbardizej polecalbym zimowki...
na dojazdy dopracy przez miasto - zbedny wydatek
zimowka bedzie lepsza na lodzie drogowym czy tam ubitym sniegu itp - ale jak szklanka zlapie to nie ma mocnych - tylko kolce moga uratowac... zadna opona nie pomoze...
żuwik

Post autor: żuwik »

Lodoo lód drogowy to właśnie ta szklanka, która zawsze ma w sobie jakieś śmieci, pyłki, nierówności. Na nich wgryzają się lamelki, a letnia ze swoimi sztywnymi kostkami bieżnika lecą nad tym wszystkim :)
jjmag

Post autor: jjmag »

Żuwik i Lodu macie racje lecz wiem jedno że żadna opona zimowa choćby była najdroższa nie zastąpi odrobiny wyobraźni, a nie leci 100i wyprzedza bo on założył nowe zimówki i ok zakładaj ale za500 metrów był ostry zakręt i klijent próbuje wyhamować a tu zonk sunie się prosto do rowu bo zakręt był czarny dlatego że w dzień posypali go solą lub czymkolwiek innym lecz nie pomyślał że w nocy ta wilgoć po mieszance soli z śniegiem zamarzła i zrobiło się lodowisko. Niestety koledzy do kompletu opon zimowych wyobraźni nie dodają ;-( , a jak masz trochę w głowie a nie każdy bieg to gaz w podłogę, to i na letnich po śniegu pojedziesz aby tylko bieżnik był dobry.
ODPOWIEDZ