Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

stuk stuk ? wtf ?

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

Oskar i Kasia

stuk stuk ? wtf ?

Post autor: Oskar i Kasia »

cos mi stuka po wymianie końcówek drażków kierowniczych coś zaczło mi stukach jak hamuje dojezdzam do swiatlem hamulec w dol i zaczyna czasc calym samochodem czy ktos ma pojecie co to moze byc. zaznacze ze zbierzność ustawiona ajn perfekt. czy to moze byc amortyzator ?

druga sytuacja. wbijam 4 bieg jade kolo 90 km cos jakby tarło ;/ wbijam 5 jeszcze mocniej na nizszych predkosciach troszke slychac ale im szybciej tym glosniej.

trzecia sytuacja cos mi stuka jak mocno skręcę. zaznaczam ze to nie luzy w przeglubach bo wlasnie je wymienilem i nie maja luzu. czy je mozliwe ze przez luzy w drazkach kieroniczych wylania sie taki stukot ?

prosze o rade bo sam juz nie mam pojecia o co chodzi.
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

kto tam?
Karol

Post autor: Karol »

moja rada, stawiaj na koziołki, zdejmuj koła i posprawdzaj wszystkie śruby jakie tylko tam masz.
czyli śruby mocujące sanki do budy, śruby amortyzatorów, przekładni kierowniczej, sworzni wahaczy i co tam jeszcze znajdziesz.
bardzo możliwe ze sworzeń masz za słabo dokręcony do wahacza i ma luz ale to tylko takie moje zdanie
stadeo92
Posty: 343
Rejestracja: 2 lutego 2010, 19:00
Lokalizacja: wadowice

Post autor: stadeo92 »

a może krzywe tarcze hamulcowe?
Awatar użytkownika
maciek od iwony
Posty: 1152
Rejestracja: 3 lutego 2010, 10:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: maciek od iwony »

stadeo92 pisze:a może krzywe tarcze hamulcowe?
też o tym pomyślałem
Karol

Post autor: Karol »

albo zaciski nie dokręcone :lol:
vino1986

Post autor: vino1986 »

samo stukanie moglo by oznaczac jeszcze ze za duzy luz na maglu sie zrobil... ale jezeli pisk dochodzi przy normalnej jezdzie to pewnie cos z tarcza hamulcowa albo klockami...
Oskar i Kasia

Post autor: Oskar i Kasia »

kurde zeszlego lata po zalozeniu nowych tarcz i klockow stukało wlasnie wiec na 60 % cos nie tak z tym moze byc spradze jak bede na kanal jechal. a jakis pomysl z ta druga sytuacja ?
vino1986

Post autor: vino1986 »

wiesz zawsze jak male bicia sa a tarcza w miare zdrowa a nie stac Cie na nowe to przetoczyc je lekko mozna... sprawdz jeszcze czy zaciski dodrze masz dokrecone...
RYCHO35
Posty: 1053
Rejestracja: 5 lutego 2010, 15:45
Lokalizacja: Bytom

Post autor: RYCHO35 »

Oskar i Kasia pisze:druga sytuacja. wbijam 4 bieg jade kolo 90 km cos jakby tarło wbijam 5 jeszcze mocniej na nizszych predkosciach troszke slychac ale im szybciej tym glosniej
cześć, miałem kiedyś coś takiego w alpinie-okazało się że przez uszkodzony uszczelniacz półosi wyleciało sporo oleju ze skrzyni biegów i padł mechanizm różnicowy (to tarcie to były odgłosy pracującego na sucho mechanizmu)-do tego stopnia że zablokowało mi koła i samochód się poprostu zatrzymał z piskiem opon, ci co jechali za mną byli mocno zaskoczeni i niedużo brakowało do wypadku. Inną przyczyną może być porostu zużywanie się kół zębatych w tym mechaniżmie-po rozebraniu go będą widoczne wyrażne ślady współpracy poszczególnych zębatek-ślady te jeśli są to muszą być równomierne, jeśli nie będą równomierne to znaczy że poszczególne elementy mechanizmu różnicowego nie współpracują jak należy i nie wiem czy w tym aucie jest możliwa jakakolwiek korekcja ich ustawienia.
A może to porostu od łożyska? A raz wyly mi porostu opony zimowe! Pozdr.

[ Dodano: 2 Marzec 2010, 11:04 ]
Oskar i Kasia pisze:trzecia sytuacja cos mi stuka jak mocno skręcę. zaznaczam ze to nie luzy w przeglubach bo wlasnie je wymienilem i nie maja luzu. czy je mozliwe ze przez luzy w drazkach kieroniczych wylania sie taki stukot ?
Luzy w drążkach mogą dawać takie objawy, może to też być wybity sworzeń wachacza i mogą to też być wybite tuleje wachacza.

[ Dodano: 2 Marzec 2010, 11:17 ]
stadeo92 pisze:a może krzywe tarcze hamulcowe?
krzywe tarcze hamulcowe powinny być wyrażnie odczuwalne jako odbicia pedału hamulca w stopę
ODPOWIEDZ