Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

R5 1,1 1988 rok problem z odpalaniem

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
J23G
Posty: 565
Rejestracja: 6 maja 2011, 18:48
Lokalizacja: Kozienice

R5 1,1 1988 rok problem z odpalaniem

Post autor: J23G »

moja babcia nie chce odpalac jak jest wilgotno na zewnatrz. Mozna ja krecic godzinami i nic. A jak jest pogoda ladna i sucho to odpala z dotyku.
domyslam sie ze problem jest w przewodach ze wilgotnirja. czy to normalna sprawa?
czy wystarczy zmienic przewody elekrtyczne wraz z kopolka i bedzie ok?
dredzioch1
Posty: 648
Rejestracja: 30 stycznia 2011, 23:55
Lokalizacja: Poznañ

Post autor: dredzioch1 »

Zmiana, przewodów, kopułki i pala na pewno nie zaszkodzi. A jeśli to nie to to wyeliminujesz przynajmniej 1 rzecz.
Awatar użytkownika
J23G
Posty: 565
Rejestracja: 6 maja 2011, 18:48
Lokalizacja: Kozienice

Post autor: J23G »

:) od czegos trzeba zaczac. Ale mam nadzieje ze pomoze bo w lato zadneo problemu nie mam, chyba ze pada i dlugo stoi to wtedy jest problem. Raczej w deszcz i tak niejezdze nia, ale jest to irytujace ze wiem ze nieodpali.
Krzysiek92
Posty: 178
Rejestracja: 25 listopada 2010, 13:10
Lokalizacja: Wsola

Post autor: Krzysiek92 »

Miałem to samo w 1.7 u siebie jak sucho to git nie daj boże deszczu czy większej kałuży :( wymieniłem przewody kopułke itp i nie pomagało Winne okazały się kabelki w kostce przy lampie . Obadaj kostkę przy lewej lampie na podłużnicy :)
Awatar użytkownika
djmonkey
Posty: 1012
Rejestracja: 16 października 2008, 19:49
Lokalizacja: Gdynia

Post autor: djmonkey »

jak będziesz kupować kabelki to z silikonową izolacją są bardzo dobre cała reszta które są matowe i taki ala pół silikon są do kitu szybko tracą swoje właściwości .
Renault Megane 1,6 16v 110KM
Clio Turbo
Regeneracja alternatów i rozruszników

Tylko Renault
jjmag

Post autor: jjmag »

kup najzwyklejsze janmory czy sentechy a kopułka i palec raczej beru lub fecet, przewody jakby nie wiedzieli jakie to niech ci dadzą do 19 do silnika 1,2 1,4
bartek
Posty: 45
Rejestracja: 4 stycznia 2012, 19:41
Lokalizacja: Gorzów Wlkp

Post autor: bartek »

Krzysiek92, która kostka ? może ta: http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b09 ... 75180.html ??
Sylwó¶
Posty: 265
Rejestracja: 1 grudnia 2009, 12:55
Lokalizacja: Lubartów
Gender:

Post autor: Sylwó¶ »

ta kostka ,u mnie rozrusznik nie chciał kręcił i pomogło popsikanie wd40 na kostkę :)
Jessus
Posty: 17
Rejestracja: 19 października 2013, 17:14
Lokalizacja: Wieliczka

Post autor: Jessus »

Nie będę zakładał nowego tematu, bo też ostatnio wyskoczył mi problem z odpalaniem :P

Elektromagnes wyrzuca koło zębate, ale rozrusznik nie kręci.

Wyciągnąłem go, szczotki w porządku, dociskają wszystkie, mają jeszcze sporo materiału, komutator też nie zasyfiony czy coś, ładnie wygląda.

Dając + na styk 12v od stacyjki wyskakuje bendix, działa ok. Dając + na styk od elektromagnesu do samego rozrusznika, rusza, kręci wirnikiem. Ale jak dam plus ten co jest stale do elektromagnesu i plus na sterowanie ze stacyjki wyrzuca tylko koło zębate, rozrusznik nie rusza. Jeśli dobrze rozumiem to coś w środku elektromagnesu się zrypało, bo w momencie wyrzucenia koła zębatego nie daje prądu na silnik. Niestety sam elektromagnes chyba nie jest rozbieralny? Proszę o postawienie diagnozy. Dziękuję, pozdrawiam :D
Awatar użytkownika
TQT
Posty: 1202
Rejestracja: 20 lutego 2009, 09:57
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: TQT »

Wszystko wskazuje na to, że wyłącznik/wyłącznik w elektromagnesie przestał działać. Pewnie po latach działania wypaliły się w nim miedziane styki.
ODPOWIEDZ