Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Wymiana półosi<lewa>

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

Qucor

Wymiana półosi<lewa>

Post autor: Qucor »

Witajcie. Byłbym wdzięczny za pomoc w tym temacie :-D

Nigdy nie zabierałem się za mechanikę więc proszę o instrukcje najlepiej krok po kroku jak się zabrać za wymiane LEWEJ półosi :-D

Dzięki i liczę na pomoc :idea:
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

1. spuszczasz olej ze skrzyni
2. odkrecasz pierscien = 3 sruby 13 przy skrzyni tryzmajacy gume
3. odkrecasz srube piasty kola klucz 30 oczkowy wygiety
4. odkrecasz sworzen od wahacza - 2 sruby 16 albo 17
5. odkrecasz koncowke drazka od piasty - 17 chyba i mlotek - piaste trzeba oprzec blisko koncowki solidnie o ziemie jakas rura czy klockiem i wybic mlotkiem koncowke - no chyba ze masz sciagacz :-)
6. odkrecasz piaste od amortyzatora - 2 sruby 18
7. wieszasz piaste na kawalku druty za sprezyne czy cos zeby nie wisiala na przewodize hamulcowym
8. zdejmujesz piaste z polosi z wieloklinu
9. wyjmujesz polos :-)

i potem odwrotnie :-)
Qucor

Post autor: Qucor »

Dzięki za szybkie info :-D
supermonster

Post autor: supermonster »

Lodoo pisze:3. odkrecasz srube piasty kola klucz 30 oczkowy wygiety
tą czynność proponuję wykonać dobrej jakości kluczem z solidną przedłużką PRZED PODNIESIENIEM AUTA W GÓRĘ!!!
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

racja - albo jakiegos ziomka do auta i niech depta na hamulec ile wlezie - tez dziala :-)
Qucor

Post autor: Qucor »

Czytałem kilka razy instukcję i...

Śmiejcie się ale wymiękam nie pcham tam rąk bo jeszcze coś zjeb...

Oddam autko do kumpla mechanika i niech się tym zajmie a przy okazji zauważyłem u kogoś na zdjęciach podwozia sprężynki przy skrzyni może się coś takiego dorobi bo mi drążek lata jak stara ku...

W każdym bądż razie WIELKIE DZIĘKI :mrgreen:
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

to ja klata drazek to trzeba zlikwidowac mu luzy... sprezynka nic nie da :-( pare zestawow naprawczych o beidz jak nowy :-D

wyjecie polosi to banalna sprawa - jedna z prostszych rzeczy do wyjecia :-D
Qucor

Post autor: Qucor »

No może i dla Ciebie banał ale ja jak na razie:

- nie mam czasu robię po 12-16h :-/
- nie mam miejsca i nikogo kto by mi pomógł :-/
- boję się że coś spierdzielę :-P

A wali mi w osi i już mam nówkę od Prezeska tylko ją zamontować :->
Awatar użytkownika
krulyk
Posty: 839
Rejestracja: 3 lutego 2010, 17:12
Lokalizacja: Warszaw

Post autor: krulyk »

lodoo strasznie dużo rozbierania w twojej instrukcji
jedziemy zacznij od odkręcenia śruby piasty koła tak jak stoi polecam dobry klucz nasadowy i kawał rury potem zdjąć koło odkręcić amorek od piasty i już możesz wypiąć ośkę z piasty trzeba pokombinować ale na 100 % wychodzi spuścić olej ze skrzyni potem te 3 śruby mocujące ośkę w skrzyni i gotowe żadne odkręcanie swożnia końcówki itd tylko amorek odkręcić od piasty ośka wyjdzie z piasty pozdrawiam
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Potwierdzam, wystarczy odkręcić amorek od zwrotnicy, 2 śruby, rozmiar klucza 18, piasta 30.
Ostatnio zmieniony 16 sierpnia 2007, 08:01 przez kabar, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
krulyk
Posty: 839
Rejestracja: 3 lutego 2010, 17:12
Lokalizacja: Warszaw

Post autor: krulyk »

z tym 40 to przesadziłeś standardowo jest 30 lub 32 nie pamiętam a 18 na amorki potwierdzam
Awatar użytkownika
kabar
Posty: 2369
Rejestracja: 30 czerwca 2007, 23:11
Lokalizacja: £ód¼
Kontakt:

Post autor: kabar »

Heh, racja, właśnie sprawdzałem.
Pamiętałem że jakaś okrągła cyfra :d
Qucor

Post autor: Qucor »

A no to pany całkiem inaczej się to kształtuję :lol:

Zaraz jakoś prościej bo mnie to przerażało :mrgreen:

Jak znajdę parę godzin to włażę pod auto obadać sprawę i może się pokuszę o samodzielną wymianę...

A dam rade na klockach czy muszę mieć kanał :?:
Awatar użytkownika
krulyk
Posty: 839
Rejestracja: 3 lutego 2010, 17:12
Lokalizacja: Warszaw

Post autor: krulyk »

ja ostatnio wymieniałem zajeło mi to godzinke podniosłem na lewarku (żaba) pod sanki i tyle schodzi się tylko z wlewaniem oleju do skrzyni przerąbane a i uważaj jak będziesz odkręcał ośkę od skrzyni śruby 13 lubi się zrywać gwint na dolnej śrubie.
Wlew oleju masz z przodu na przeciwko chłodnicy powinna być śruba lub motylek ciężko to odkręcić słabe dojście
Qucor

Post autor: Qucor »

No wlew mam taką rurkę od strony chłodnicy a dojście marne i lać do oporu...

Może być ten olej co wypłynie ze skrzyni czy nówka ??
ODPOWIEDZ