Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

Zablokowane drzwi

Wszystko to co nie dotyczy napędu

Moderator: Moderatorzy

karol999

Zablokowane drzwi

Post autor: karol999 »

Jakie kroki doradzilibyście, aby odblokować zablokowane drzwi przednie od strony pasażera?

Otóż drzwi pozostają w stanie "zamknięte", kołek wciśnięty.
Nie można otworzć drzwi:
- ani klamką zewnętrzną (stan jak zamknięte kluczykiem, a kluczyka nie mam; centralny zamek akurat przy siłowniku tych drzwi szwankował, trzeba było ręcznie wciskać kołek, aby zamknąć samochód),
- ani klamką wewnętrzną (silny opór),
- ani poprzez wyciąganie kołka (kołek nie daje się wyciągnąć, pozostaje w pozycji "zamknięte).

Dodam, że chciałbym uniknąć, o ile to możliwe, zrywania tapicerki drzwiowej przy zamkniętych drzwiach, gdyż prawdopodobnie połamię wszystkie spinki (brak dostępu), a także zrywania folii, gdyż drugi raz nie da sięjej przykleić
Karol

Post autor: Karol »

o folie się nie martw.

najprościej, żeby nic nie popsuć to wyjmij fotel, który Ci drzwi zasłania. potem wszystko ściągnij z drzwi, tak, by móc zobaczyć co i gdzie blokuje otwarcie drzwi.

inaczej chyba nie da rady, chyba że masz "rentgena" w oczach :-P
żuwik

Post autor: żuwik »

No stary, i tak tego inaczej nie ściągniesz niż ciągnąc, a spinki dokupisz sobie w norauto za 10zł opakowanie. Ewidentnie coś się zblokowało lub przekosiło, pewnie błahostka.
Yakkul

Post autor: Yakkul »

Spinki to groszowe sprawy w większości sklepów motoryzacyjnych kupisz nawet na sztuki weź tylko 1 żeby pokazać jakie potrzebujesz
A tak jak koledzy mówią bez ściągnięcia tapicerki nic nie zrobisz, i musisz odblokować rygiel cięgno góra dół jak nie da rady spróbuj zapodać WD40, jak odblokujesz - ciągniesz za cięgno poziome - klamkę i nie ma rady musi się otworzyć
Ronin317

Post autor: Ronin317 »

Tapicerke trzeba targac - w najgorszym wypadku stopil sie centralny i trzyma w pozycji zamknietej. Widzialem takie przypadki ale centralny zostal akurat na stale otwarty.
Mariusz

Post autor: Mariusz »

Mi też się zablokował kiedyś, tylko, że od kierowcy i nie mam centralnego. Tapicerkę ściągniesz spokojnie. Ja żadnych zapinek nie połamałem, a folię da się przyczepic z powrotem.
Yakkul

Post autor: Yakkul »

Ronin317 pisze:Tapicerke trzeba targac - w najgorszym wypadku stopil sie centralny i trzyma w pozycji zamknietej. Widzialem takie przypadki ale centralny zostal akurat na stale otwarty.
Centralny się nie zablokuje nawet spalony co bardzo rzadko się zdarza, częściej nawala mechanika bez problemu można pociągnąć dźwignię przynajmniej takie są moje doświadczenia z markami: ford opel i renault
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

mozesz wyjac wszystkie uszczelki szyby i po jej odchyleniu bedzie dosc duza dziura... wystarczy zeby dokladnie oblookac o co chodzi... a nawet cos wsadzic :-D
Yakkul

Post autor: Yakkul »

ha ha ha ... coś wsadzić :lol: sory za skojarzenia . No racja do dużej dziury zawsze coś można wsadzić :-P np głowę po zdjęciu tapicerki i oblookać zamek :lol:
karol999

Post autor: karol999 »

Wreszcie można wsiadać do reni z prawej strony...

Zastosowałem patent z wyjęciem uszczelki oraz szprychą rowerową. Po usunięciu uszczelki wsadziłem w powstałą szczelinę zagiętą w haczyk szprychę i pociągnąłem do góry dźwignię zamka. Ta poddała się z trudem i Renia stanęła otworem :mrgreen:
Po tym wszystkim popsikałem WD-40 dla rozruszania stawów zamka - jest nieźle, choć b yłoby lepiej, gdybym użył oliwy lub smaru. Niestety, nie widziałem jeszcze w handlu oliwy w sprayu (z rurką).

Nie ma niestety róży bez ognia: podczas wyjmowania uszczelki trochę ją zgiąłem, przez co teraz obciera o szybę, co może skończyć się zmatowieniem szyby. Gdybym wiedział, że jest w niej metal, to inaczej podszedłbym do całej operacji. A tak - stało się. Następnym razem nie popełnię tego błędu.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

odkrec 3 srubki i wyjmij zamek i umyj w benzynce i nasmaruj.... 3h roboty razem ze zdjeciem tapicerki...
Yakkul

Post autor: Yakkul »

żadnych oliw i smarów do zamków :-? jeśli już to WD40 i tym podobne. Zasyfisz sobie zamek
wsmpw

Post autor: wsmpw »

karol999, jest smar w sprayu kiedyś mieliśmy na zakładzie ale nie pamiętam marki
smarem albo teflonem w sprayu.
ja ostatnio używam do smarowania mechanizmów teflonów do form wtryskowych całkiem nieźle sie sprawuje..
Yakkul

Post autor: Yakkul »

Teflonów? a może silikonów ? ;-)
Do form wtryskowych może być np MOLYDAL DEMOPLAST (bez silikonu) lub coś innego dużo jest na silikonie albo coś z wlasnej produkcji ;-) na bazie dwutlenku tytanu -> doskonale przewodzi ciepło. A taniocha kilka zł/kg :mrgreen:

A do smarowania zamków i wkładek wszelkiego rodzaju stanowczo odradzam
wsmpw

Post autor: wsmpw »

o wlaśnie mam demoplast :D:D dałem na uszczelki dzwi zobaczymy czy będzie przymarzać.. a i jeszcze bardzo dobre na zderzaki i kokpit świeci sie jak po jakiś środkach nabłyszczających ...
ODPOWIEDZ