Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

włacznik świateł , brak długich

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

McGregor

Post autor: McGregor »

Chodzi raczej o automatyczny włącznik świateł mijania sterujący światłami niezależnie od dżwigni. Włącza światła po włączeniu zapłonu. Można wtedy przełączyć dzwignię na światła pozycyjne i działają błyskowe długiepo pociągnięciu za dźwigienkę.
Awatar użytkownika
76stitch
Posty: 1364
Rejestracja: 1 lipca 2007, 16:38
Lokalizacja: Kielce

Post autor: 76stitch »

dokładnie tak automatyczny włącznik włącza zaraz po uruchomieniu silnika nie muszę wogóle przełącznika świateł ruszać i same załączają na światła mijania , super sprawa nie myślisz o włączaniu świateł i nie mam teraz problemu z długimi. bo u mnie tak padły długie że nie dały się załączyć przez pociągnięcie dźwigienki na światłach mijania tylko na postojowych, i to rozwiązało mój problem.
Awatar użytkownika
cyklista
Posty: 350
Rejestracja: 4 lutego 2010, 19:36
Lokalizacja: £ ó d ¼

Post autor: cyklista »

Mi tez uciekły swiatła drogowe podczasz jazdy niewiem dlaczego a jak wyłaczyłem silnik to sie właczyły ;-( a mijania sa cały czas
Yakkul

Post autor: Yakkul »

racja też widziałem gdzieś taki patent, sam nie będę grzebał choć lubię elektronikę, kupię gotowy zestaw. No przyda się, i wielkie pokłony dla myślących ludzi bo teraz i latem spalamy dodatkowe tony paliwa dzięki tym że trzeba jeździć na światłach mijania. A co tam powłoka ozonowa my przeżyjemy nasze dzieci też no a za 100 lat napewno coś wymyślą
wsmpw

Post autor: wsmpw »

dziś kolejny przełącznik zrobiłem..
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
makhi

Post autor: makhi »

Yakkul przesadzasz z tymi tonami paliwa.Ja nie odczuwam różnicy w spalaniu.Mnie się podoba ten pomysł z światłami non stop.Są rzeczy znacznie gorzej wpływające na ozon.
Awatar użytkownika
76stitch
Posty: 1364
Rejestracja: 1 lipca 2007, 16:38
Lokalizacja: Kielce

Post autor: 76stitch »

ja tez popieram jazde przez 24h na światłach przynajmniej lepiej widac innych na drodze a co do spalania no cóż coś zacoś
Yakkul

Post autor: Yakkul »

makhi pisze:Yakkul przesadzasz z tymi tonami paliwa.Ja nie odczuwam różnicy w spalaniu.Mnie się podoba ten pomysł z światłami non stop.Są rzeczy znacznie gorzej wpływające na ozon.
Nie przesadzam.
Na koniec 2005 w Polsce było zarejestrowanych 16 mln pojazdów samochodowych; w tym liczba samochodów osobowych wynosiła 12 mln.

Policz sobie niech 1 pojazd weźmie 100ml ( 1/10l ) na 1000km więcej paliwa (choć to bzdura obciążenie silnika alternatorem jest na tyle znaczne że spali więcej )

Podczas okresu letniego (wakacje) maksymalnie korzystamy z dróg, do tego dołączyć transport TIR'y, są i kierowcy co jeżdżą tylko do kościółka i tacy którzy wogóle nie korzystają z auta. Ale każdy kto przejedzie nawet kilka metrów ma obowiązek włączyć światła.

Jedni zrobią po kilkadziesiąt tysięcy km, inni kilka tysięcy, inni wcale. Za średnią sezonu letniego (7 miesięcy) przyjmę 1000km czyli średnio każdy użytkownik auta spala dodatkowo 100ml benzyny.

[glow=red]16 milionów aut x 0,1litra = 1,6 miliona niepotrzebnie spalonych litrów[/glow]

Z pewnością jest dużo tragiczniej niż piszę. To są "głupie" światła a nie mówię o tym jaka jest różnica przy brawurowej jeździe itp itd. Na przykładzie 1 osoby nic się nie zauważy a dla całej populacji jest o co walczyć.

Ja też twierdzę że na światłach jest bezpieczniej, ale jest więcej czynnikow i spraw które wymagają większego nacisku na bezpieczną jazdę niż światełka. Np. nasze pier... drogi
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

100 samolotow przeleci przez atlantyk i spali tyle samo paliwa....
Yakkul

Post autor: Yakkul »

Lodoo pisze:100 samolotow przeleci przez atlantyk i spali tyle samo paliwa....
Ja o jednym ty o drugim :-P .
Pisałem o zbędnych "nakazach" w przepisach, mogli by się zająć bardziej sensownymi rzeczami i zainwestować w przyszlość.
Nie miałem na myśli tylko ekologii bo na tym punkcie wiele jest do zarzucenia mało kto wie o CFCl a jedna cząsteczka freonu potrafi rozbić 2 tysiące cząsteczek ozonu, a stare lodówki itp. notorycznie wyrzucane są na śmietnik. Ale to nie temat na to forum, przytoczyłem tylko. A my się pieczemy coraz bardziej.
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

ok :-D

ja jestem za swiatlami 24h 365 dni w roku...

ale powinno byc dozwolone uzwanie swiatel dziennych w dzien zamiast swatel mijania....

co do automatu - fajna rzecz ale czasem chcialbym np wylaczyc swiatla na postoju na pracujacym silniku.... i wtedy lipa :-D
Awatar użytkownika
76stitch
Posty: 1364
Rejestracja: 1 lipca 2007, 16:38
Lokalizacja: Kielce

Post autor: 76stitch »

da się jest w zestawie wyłącznik który umożliwia prace silnika lub na postoju bez załączonych świateł :-D
wsmpw

Post autor: wsmpw »

ekhem mój temat a wy tu piszecie o spalaniu paliwa .........sprawa w tym temacie podlega naprawie starego manualnego przełącznika zespolonego.. :-? :-/
lodoo
Posty: 6715
Rejestracja: 1 lutego 2010, 13:03
Lokalizacja: Wrocław
Gender:

Post autor: lodoo »

racja - i dobra robota z ta naprawa :-) hehe

koniec OT

@76stith
tak? i automatyczny jest ze wie kiedy chce stac z wlaczonym silnikiem bez siwatel a kiedy na swiatlach?/ :-P jak ma pstryczek to juz nie jest automat :-) ale wiem o co ci chodzi...
Yakkul

Post autor: Yakkul »

wsmpw pisze:ekhem mój temat a wy tu piszecie o spalaniu paliwa .........sprawa w tym temacie podlega naprawie starego manualnego przełącznika zespolonego.. :-? :-/
no racja :-D jak coś mam stary w częściach na sprzedanie praktycznie za koszt wysyłki szkoda wyrzucić a może coś się komuś przyda. ogłoszenie już umieściłem.
ODPOWIEDZ