Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

wegfahrsperre w renault twingo...

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

wegfahrsperre w renault twingo...

Post autor: renata »

ktoś wie co to jest?
zaczęła mi migać kontrolka od tego czegoś, ale tylko jak na luzie mam..
(kontrolka wygląda jak linia życia w przyrządzie pokazującym tentno itp w szpitalu.. a jak ktoś umiera to jest linia prosta- u mnie są to zygzaki)

do czego to prowadzi..
proszę o szybką odpowiedź
McGregor

Post autor: McGregor »

Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

Post autor: renata »

jest to immo, już to wiem ale dlaczego mi miga...
jak jadę np i zmiana biegu chwilkę pomiga i znika jak mam na biegu..
McGregor

Post autor: McGregor »

A tego to już nie wiem, nie miałem styczności z immo. Może sie po prostu kontrolka schrzaniła i coś nie styka, a miga przy szarpnięciach.

Chociaż po krótkiej lekturze może znalazłem wskazówkę:
http://www.motoforum.pl/Forum/phpbb/vie ... c7c1#11440
żuwik

Post autor: żuwik »

Albo wypada zapłon, albo sonda lambda ma dość (najczęściej wtedy mryga na jałowym), albo krokowy ma dość (mryga tylko na jałowym siłą rzeczy) ;)

Miło wspominam, jak w Kangoo wymieniali silnik i dostaliśmy z wypożyczalni clioI. Ta ikonka świeciła non stop i była potraktowana plastrem bez gazy :P

Generalnie jest to usterka urządzeń pomocniczych silnika, któregoś ze sprzężeń zwrotnych.
Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

Post autor: renata »

wystarczy że zwiększę obroty o włos i jest ok!
może podnieść obroty?

tu chodzi o włos.. :-P
co wy na to?
żuwik

Post autor: żuwik »

Ja myślę że chodzi o układy powiązane z czujnikiem zamknięcia przepustnicy, więc podkręcanie o włos nic nie da, bo i tak leży na czujniku zamknięcia. Ale może :idea: Jeśli błędem są za niskie obroty jałowe to powinno pomóc. JEDNAK :!: weź obrotomierz i sprawdź, a potem ewentualnie kręć. Jak pokręcisz możesz już nie wrócić do punktu wyjścia za łatwo...
Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

Post autor: renata »

z tego co się rozczytałem to immo się mogło rozkodować i należy na serwis jechać..
choć mój niemiecki jest śreni i to wcale nie musi być prawda :mrgreen:
żuwik

Post autor: żuwik »

Jakby Ci się immo rozkodowało to byś wiele nie ujechał, chyba że w stylu Flinstonów.

Piszę CI przecież że to jest kontrolka usterki osprzętu silnika. Jakbyś miał mieć kontrolkę od immo, krokowego, sondy, map sensora, świec, cewki, bla, bla, bla to by Ci deski brakło...
Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

Post autor: renata »

:-P
Yakkul

Post autor: Yakkul »

Dokładnie tak jak żuwik pisał to jest lampka kontrolna awarii elektronicznej.

Powinna zapalać się po przekręceniu kluczyka i gasnąć ok 3sek później , jeśli świeci awaria elektroniki (nie powinna mrugać)

Dodatkowo dodam że jeśli jest w aucie automatyczna skrzynia biegów

1. mruga przy zimnym silniku i temperaturach zewnętrznych poniżej -20`C sygnalizuje że temp. oleju jest zbyt niska.

2. Jeśli mruga w każdych innych warunkach jazdy sygnalizuje że temp oleju jest zbyt wysoka.

Immobilizera raczej nie da się rozkodować chyba że za pomocą specjalistycznego sprzętu, najprościej zgubić chip z kluczyka. W każdym razie bez immo nie ma jazdy a nawet jeśli odpali silnik to po sekundzie gaśnie.
Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

Post autor: renata »

no mój się odpali i jedzie :)
Yakkul

Post autor: Yakkul »

Więc o immo możesz zapomnieć, pozatym chyba lepiej jechać na serwis ta kontrolka ma szeroki zakres awarii dotyczącej osprzętu silnika nie wiem czy sam coś zdziałasz

A jak by miały być kontrolki "do wszystkiego" ,wyglądało by to conajmniej śmiesznie :lol:

Obrazek
Awatar użytkownika
renata
Posty: 935
Rejestracja: 2 lipca 2007, 13:18
Lokalizacja: wlkp

Post autor: renata »

pojadę...

muszę tylko zebrać siły :mrgreen:
żuwik

Post autor: żuwik »

W Norauto mamy wdrażanie urządzeń diagnostycznych i w ramach testu można się podpiąć chyba za 30zł. Zapytaj u siebie.
ODPOWIEDZ