Ogłoszenie dla zarejestrowanych użytkowników:
Ze względu na to co się wydarzyło z naszym forum musisz zrobić kilka rzeczy żeby mieć znowu dostęp do swojego konta.
Spróbuj się zalogować, jeśli się to nie powiedzie, kliknij "zapominałem hasła"
Podaj swój mail i dostaniesz link do zmiany hasła - proponuję zmienić hasło na trochę mocniejsze niż mieliście ostatnio.
Dobre hasło to minimum 8 znaków, zawierające duże i małe litery, cyfry oraz znaki specjalne jak - !@#$%^&*
Po zalogowaniu nowym hasłem zmień język forum na polski. Klikasz w swoją nazwę u góry po prawej a potem - User Control Panel -> Board Preferences -> Edit Global Settings -> My Language -> Polski -> i klikasz Submit
W miarę wolnego czasu forum będzie usprawniane i będą dodawane nowe funkcje.
Jeśli pojawiły się w twoim profilu dziwne "krzaczki" zamiast polskich znaków, proszę popraw je.
Dadaj również brakujące informację, taki jak płeć i swoje media społecznościowe itp.

światło biegu wstecznego - nie działa

Wszystko co związane z elektryką i elektroniką w Renault 5.

Moderator: Moderatorzy

Awatar użytkownika
michaeel
Posty: 38
Rejestracja: 24 lutego 2010, 09:44
Lokalizacja: Kraków

światło biegu wstecznego - nie działa

Post autor: michaeel »

Witam wszystkich klubowiczów!

5 dni temu kupiłem swój pierwszy w życiu samochód. I jest nim R5 1,4 kat. Wersja 5 drzwiowa. Rok 1990. Sąsiad po sprowadzeniu jej z Austrii przygotował ją dla żony. Wymalował całą, zmienił lampy, koła. Autko ładnie jeździ jak na 20 latka. Nie znam się na tym ale starzy kierowcy mówią że wygląda i pracuje lepiej niż by im się wydawało.

Jak zrobię fotki to zamieszczę w osobnym dziale jak wygląda.

A teraz mam prośbę i problem. Nie działa mi lampka biegu wstecznego. I nie jest to problem żarówki i kabelka przy samej lampie. Pewnie wyląduję u elektryka ale chciałbym wiedzieć co to może być i ile to będzie kosztowało, chyba że jestem w stanie to sam zrobić...?

dzięki z góry za pomoc.

Michał z Krakowa
vino1986

Post autor: vino1986 »

sprawdz czojnik biegu wstecznego ktory gdzies musi byc wkrecony w skrzynie... u mnie tez on padl i musze zmienic... :)
jjmag

Post autor: jjmag »

jak również przewody na nim czy wsuwki nie sa zaśniedziałe i ogólnie czy nie sa uszkodzone przewody po długosci
Awatar użytkownika
michaeel
Posty: 38
Rejestracja: 24 lutego 2010, 09:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: michaeel »

bardzo dziękuję. końcówki kabli są ok. pewnie to ten czujnik. Ale z nim muszę jechać do warsztatu.

pozdrawiam!
jjmag

Post autor: jjmag »

ale końcówki przy czujniku sprawdź a najprostszy patent żeby sprawdzić czujnik żarówka dwa kable wbijasz wsteczny i widzisz czy czujnik masz walnięty
vino1986

Post autor: vino1986 »

albo kontrolka mozna sprawdzic... ;P
Piotrek
Posty: 1014
Rejestracja: 5 lutego 2010, 01:35
Lokalizacja: Morawica k.Kielc
Kontakt:

Post autor: Piotrek »

a jeżeli zewrzesz 2 kable od czujnika na włączonym zapłonie to żarówka powinna się zapalić
tel. 694-451-356
Obrazek
arex2006

Post autor: arex2006 »

u mnie problemem była kosteczka w lewym tylnym "nadkolu"; w sensie w tej wnęce w bagalu.
Awatar użytkownika
76stitch
Posty: 1365
Rejestracja: 1 lipca 2007, 16:38
Lokalizacja: Kielce

Post autor: 76stitch »

sprawdź kostkę przy silniku blisko skrzyni biegów od strony kierowcy tam często nie ma styku
Awatar użytkownika
krysiun
Posty: 1660
Rejestracja: 2 lutego 2010, 22:25
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: krysiun »

YMMM żarówka ;)

Ewentualnie czujnik wsteka w skrzyni on sie lubi wycierać tym bardziej po tylu latach
R5 1.4 - GTT




GG: 645045
Awatar użytkownika
michaeel
Posty: 38
Rejestracja: 24 lutego 2010, 09:44
Lokalizacja: Kraków

Post autor: michaeel »

Żarówka na pewno nie. Pierwsze co zrobiłem to wymieniłem żarówkę. Kabelki w bagażniku są ok.
Zbieram się i zbieram do mechanika i nie mogę zebrać. Sam nie zrobię - nie mam bladego pojęcia! :)
jjmag

Post autor: jjmag »

ale kostka w lampie jak i ścieżki na płytce potrafią zaśniedzieć i masz pozamiatane
Awatar użytkownika
76stitch
Posty: 1365
Rejestracja: 1 lipca 2007, 16:38
Lokalizacja: Kielce

Post autor: 76stitch »

jeszcze raz piszę sprawdź kostkę przy silniku blisko skrzyni biegów od strony kierowcy
ja miałem tam usterkę nie było styku na kostce bo zaśniedziały przewody
Awatar użytkownika
maciek od iwony
Posty: 1152
Rejestracja: 3 lutego 2010, 10:36
Lokalizacja: Bydgoszcz

Post autor: maciek od iwony »

jeszcze raz piszę sprawdź kostkę przy silniku
Dokładnie,weź ohmomierz i sprawdź czy jest różnica przy wbitym wtecznym a np:możesz sobie wybrać 5biegów i jeszcze luz :lol: (ale pewnie już to wiesz)
pavko

Post autor: pavko »

Wystarczy zdjąć kostkę z czujnika i zewrzeć w niej piny (przy włączonym zapłonie). Jak się zaświeci wsteczny to wiadomo że to czujnik... Do wymiany czujnika polecam jednak spuścić olej ze skrzyni - mi się nie udało być na tyle szybkim żeby szybko wykręcić i zatamować paluchem - a olej ze skrzyni jest cholernie ciężko sprać i smród pozostaje pomimo wielu prań... Nie wspominam już o tym jak zarąbiscie smakuje :rotfl:
ODPOWIEDZ